LMC - pojazdy zimowe
POCZUJ SIĘ DOBRZE PODCZAS ZIMOWEGO BIWAKOWANIA POJAZDAMI LMC
Zimne miesiące zimowe stawiają pojazdy kempingowe szczególnym wymaganiom. Dla bezpieczeństwa i komfortu ważne jest, aby zapewniały ciepły i przytulny dom na kółkach nawet w ujemnych temperaturach - dlatego wysokiej jakości ogrzewanie w przyczepie kempingowej jest niezbędne. Pojazdy LMC znane są z wysokiej jakości i radzą sobie z tym wyzwaniem, aby odnieść sukces zimowy kemping. W tym artykule pokazujemy, w jaki sposób pojazdy zapewniają komfortową atmosferę nawet w mroźnych temperaturach i jakie testy przechodzą nasze zimowe przyczepy kempingowe i samochody kempingowe.
SAMOCHÓD KEMPINGOWY ZIMĄ: CO OZNACZA „ODPORNY NA ZIMĘ” I „GOTOWY NA ZIMĘ”?
Dla producentów zabezpieczenie zimowe samochodu kempingowego lub innego pojazdu kempingowego oznacza osiągnięcie 3. poziomu testu normy DIN EN 1646-1 lub, w przypadku przyczep kempingowych, normy DIN EN 1645-1. Ta procedura testowa jest podzielona na cztery fazy. Pojazd nadaje się na zimę , jeżeli osiągnął poziom 2 ww. normach DIN. Ta procedura testowa jest podzielona na dwie fazy.
Procedura testowa „Odpowiedni na zimę”.
- Faza 1 – Chłodzenie: Pojazd jest schładzany do 0°C przez kilka godzin. Wszystkie drzwi i okna są otwarte, aby zapewnić całkowite schłodzenie.
- Faza 2 – ogrzewanie: Teraz pojazd jest nagrzewany przy maksymalnej prędkości. Centralnie umieszczone punkty pomiarowe pozwalają sprawdzić, czy w ciągu zaledwie dwóch godzin nagrzewają się do komfortowej temperatury +20°C. W pięciu dodatkowych punktach pomiarowych w pojeździe różnica nie może przekraczać siedmiu°C.
Procedura testowa „Wodoodporność”
- Faza 1 – Schładzanie: Pojazd jest całkowicie schładzany do -15°C w ciągu kilku godzin. Wszystkie drzwi i okna są otwarte, aby zapewnić całkowite schłodzenie.
- Faza 2 – ogrzewanie: Teraz pojazd jest nagrzewany przy maksymalnej prędkości. Centralnie umieszczone punkty pomiarowe pozwalają sprawdzić, czy w ciągu zaledwie czterech godzin nagrzewają się do komfortowej temperatury +20°C. W pięciu dodatkowych punktach pomiarowych w pojeździe różnica nie może przekraczać siedmiu°C.
- Faza 3 – Stabilizacja: Temperaturę wewnętrzną wynoszącą +20°C utrzymuje się na stałym poziomie przez jedną godzinę za pomocą grzejnika. Następnie napełnia się zbiorniki na wodę.
- Faza 4 - Test wody: Po kolejnej godzinie sprawdzane jest, czy wszystkie instalacje i krany są sprawne i czy woda w nich nie jest zamarznięta.
OGRZEWANIE W PRZYCZEPIE KEMPINGOWEJ: TEST WYTRZYMAŁOŚCIOWY W KOMORZE KLIMATYCZNEJ
Kluczowym czynnikiem decydującym o przydatności zimą jest system ogrzewania – jedna z najważniejszych technologii wykonania desek w kamperze. Na przykład w LMC stosujemy w samochodach kempingowych wysokiej jakości grzejniki wielofunkcyjne, które zapewniają równomierne i przyjemne ciepło nawet przy ekstremalnych temperaturach zewnętrznych. Przede wszystkim systemy te są energooszczędne, co może być zaletą, jeśli spędzasz dłuższy czas na śniegu z kamperem.
Zimoodporne przyczepy kempingowe i kampery – raport komory klimatycznej
Aby mieć pewność, że ogrzewanie w przyczepie kempingowej działa i aby kolejny urlop narciarski w kamperze był przyjemny, każdą serię poddajemy szczegółowym testom w komorze klimatycznej zgodnie z normą DIN EN 1645-1 lub DIN EN 1646-1. W tym kontrolowanym środowisku pojazdy są narażone na ekstremalne warunki – do -30°C. Decydujący był test na przykładzie Forda Innovan 590:
Wnętrze kampera musi zostać ogrzane z -15°C do przyjemnych 20°C w ciągu czterech godzin. Badany pojazd ( LMC Innovan 590 ) schładzano przez noc do temperatury -15°C. Następnego ranka sprawdzono, czy wszystkie okna, drzwi, świetliki i, jeśli to konieczne, rolety były szczelnie zamknięte. Następnie włączono grzejnik wbudowany w kamperze i ustawiono go na najwyższą możliwą temperaturę w pomieszczeniu. Oprócz temperatury we wnętrzu sprawdzana jest także funkcjonalność systemu zaopatrzenia w wodę pitną w temperaturze -15°C.
Wynik pokazuje, że nasz pojazd kempingowy nagrzał się do 20°C w ciągu 3 godzin i 22 minut, czyli poniżej maksymalnego czasu wynoszącego 4 godziny - po tym okresie temperatura wewnątrz LMC Innovana 590 wynosiła 22°C. Spełniono także wymaganą funkcjonalność systemu zaopatrzenia w wodę pitną. Oznacza to, że pod koniec jednogodzinnego okresu stabilizacji można było napełnić zapas wody pitnej.
Ostatecznie test w komorze klimatycznej wykazał, że pojazd Ford Innovan 590 spełnia wymagania standardowego poziomu testu 3 normy DIN EN 1646-1 i dlatego jest uważany za samochód kempingowy odporny na zimę.
Identyfikacja strat ciepła we wnętrzu pojazdu odbywa się za pomocą kamery termowizyjnej. Podczas wykonywania zdjęć termowizyjnych należy zwrócić uwagę, aby zakres temperatur, który jest pokazany przy prawej krawędzi zdjęcia, nie był identyczny na wszystkich zdjęciach.
DYGRESJA: ZIMOWY BIWAK – TREND ROSNĄCY
Oprócz wyposażenia technicznego znajdują się tam również praktyczne wskazówki dla miłośników zimowych obozów. Na przykład zaleca się obserwowanie rur wodociągowych, aby uniknąć zamarznięcia. Dobra izolacja i uszczelki okien i drzwi również pomagają utrzymać ciepło w pojeździe. Przywiązujemy dużą wagę do tego, aby te aspekty zostały uwzględnione we wszystkich modelach.
ZIMOWY BIWAK Z LMC: PODSUMOWANIE
Nasze przyczepy kempingowe i samochody kempingowe to jakość i komfort – nawet zimą. Dzięki regularnym, kompleksowym testom i wysokiej jakości wyposażeniu są idealnym wyborem dla każdego, kto nie chce rezygnować z wakacji i komfortu, nawet w zimnych porach roku. Dzięki pojazdowi kempingowemu LMC możesz mieć pewność, że wakacje na nartach w kamperze będą bezpieczne i wygodne.